Illusies van Nancy

Icoon

grafisch onderzoek over illusie en dromen

Eigen werk

 

 

Droom
Ik stond in een spiegelpaleis, alleen. Als klein kind. Ik was op zoek naar een spiegel waar ik er normaal uitzag.
techniek: foto plooien en zo gezichtstrekken veranderen.

                     

business cards/ naamkaartjes

Zelfportret 25/02/’12

Realiteit en eerste indruk.

Ik ben vertrokken vanuit mijn eerste indruk. Eerst puur vormelijk. Daarna ben ik gaan observeren en documenteren, mijn gedachte de vrije loop laten gaan.
Bijna een eigen verhaal er rond gemaakt. Eigen waarheden.
Realiteit is een illusie want: “Er zijn evenveel waarheden als er mensen zijn”

Illusie van tijd.

Hier heb ik door telkens op te schrijven wat ik hoorde tijd proberen documenteren tijdens een namiddag met vrienden. De uitspraak “Time flies when you’re having fun”. De personen zelf wisten niet dat ik het gesprek aan het opschrijven was, ze dachten dat ik gewoon wat aan het tekenen was. Op het einde van het gesprek heb ik hen geconfronteerd met het gesprek. Ze waren verrast, ze waren al zoveel vergeten wat er gezegd was en ze verschoten ook dat het gesprek zo lang had geduurd en dat er zoveel onderwerpen in zaten. Tot zover mijn kort onderzoek naar tijd.
Tijd is relatief, dus kan ook een illusie zijn.

fase 1 logo

Deze afbeelding maakte ik aan het strand van Ipanema in Rio met een Diana. Het gebeurde me vaak  dat ik recht in de zon keek, perongeluk. Als reactie daarop sloot ik snel mijn ogen, maar dan bleef de afbeelding nasudderen.. Op mijn netvlies gebrand. Maar de afbeelding was anders, kleurijker, feller.
Als ik droom droom ik vaak wat er gebeurd is die dag. De droom die ik die nacht had was precies wat er gebeurde, maar dan in fellere kleuren. Ik denk dat dit een soort van verwerking was voor mezelf. Ik kan het niet precies plaatsen. Maar het voelde wel anders

Illustratie door Nancy Reijnders

Ogen toe

Illustrated dreams by Nancy Reijnders

Workspace

Illustrated dreams by Nancy Reijnders

Gearchiveerd onder:EIGEN WERK

Geef een reactie

