Illusies van Nancy

Icoon

grafisch onderzoek over illusie en dromen

Dreams

Voorstel tentoonstelling ERROR/ILLUSIE

 

 

Patrick Hughes- Round the Block

  • oil on board

ith)

Sleeping Beauties: expo Gaasbeek

Liever dan de zon en de maan,

Wil ik verder gaan,
Verder dan ik ooit had kunnen dromen,
Enkel in mijn gedachten,
Verken ik verre horizonten,
Sneller dan het licht, ontmoet ik sterrenstof,
Goudgeel zoals de hoogzomerzon,
Versluierd in het diepste nachtblauw .
IJzige stilte, gesmolten parels,
IJl is mijn hoofd,
Nevels zoals een regenboog,
Engelen aan mijn zij,
Tijd is niet langer mijn.

Jaydee-Plastic Dreams


Inception-Christopher Nolan      Sinds deze film is het onderwerp lucide dromen terug opgedoken en populair

Lucid Dreams-Discovery Channel

 


Salvador Dali – Lucid dromen


Onderzoeksboek

Requiem for a Dream” – Darren Aronofsky
Drug addictions, dreams, a carnivorous refrigerator, and the realities in between.

In Dreams” – Roy Orbisons (Blue Velvet, David Lynch)

“I dream. Sometimes I think that’s the only right thing to do.”
– Harukai Murakami, Sputnik Sweetheart

In my Nancy dreams i always have an animal perception!
Illustration by ma-chr.com

Flying Dreams
Illustration by ma-chr.com

Question: “Do animals dream?”
Illustration by ma-chr.com

ES VS ÜBERICH – Freud
Illustration by Julien Pacaud

Flying Dreams
Illustration by Julien Pacaud

Dream The World Awake
Walter Van Beirendonck


Research, mindmap

Gearchiveerd onder:Dreams, Illusion, Onderzoek/Research

Geef een reactie

